söndag 7 juli 2013

En kanondag på Piteås Internationella

Igår åkte jag och Bea till Piteås Internationella hundutställning tillsammans med våra bästaste vän Annika och hennes två fina killar, Dexter och Willemer, samt men finaste Malin som äger vår uppfödda Norrtussarnas Brave Booster, Elvis, som för dagen gjorde debut i den officiella ringen. Grattis till en fin debut bästast ni :)

Tyvärr hade jag inte anmält vår Ada som just nu verkar gå som tåget i ringen, men nästa utställning vi går på i Sverige ska hon med på :)

Nå åter till gårdagens vänstervarv.......

Hanarna inledde som vanligt och först ut var Elvis i juniorklass tillsammans med matte Malin. Elvis äntrade ringen med glada och livliga steg. Han och Malin gjorde fina vänstervarv och skötte sig utmärkt. Det var trejde gången Malin ställde hund och jag måste säga att hon är duktig. Elvis fick ett Very Good! Elvis har fällt ur väldigt mycket i päls just nu så jag är nöjd!


Norrtussarnas Brave Booster - Elvis

Malin (lite huvudhuggen) och finste Elvis i ett vänstervarv

Elvis står fint inför domarens granskning


Willmer gick med högt huvud och som en kung i ringen, han fick ett excellent av domaren som idag höll inne med hans CK. Han slutade som 2:a i öppenklass.


Willmergubben

Annika och Willmer i ett vänstervarv


Dexter vår underbara championvän slutade som 2:a i championklassen med excellent och CK och placerade sig som bästa hane 4:a - Nice min vän och grattis :)

Dexter granskas av domaren


Annika och Dexter i ett vänstervarv

Sedan var det lilla Beas tur som var full av energi och glädje. Bea vann juniorklassen, fick excellent och CK av domaren och slutade tillslut som 2:a bästa tik med Reserv Cert, men pga av att juniorhundar inte får Cacib så gick Reserv Cacibet till 3:e bästa tik. Surt med reserver, men jag är jättenöjda med lillgummans placering.  Att bli 2:a av 16 eller om det var 17 tikar är inte illa för en lite tös på 10 månader - och såklart är jag är jättejätteglad över hennes fina placering....någon gång får hon kanske sitt första cert :)




Bea och jag


Beagumman
Jag och Bea i ett vänstervarv
 

Tack alla för en toppendag både i och utanför ringen......Gud vad kul vi havanaisägare har som helg efter helg springer några vänstervarv :) Jag ser fram emot näste gång vi träffas. Nästa gång jag och Bea springer vänstervarv är i Torneå den 21 juli!

/Camilla från ett semestrande Luleå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar