måndag 9 september 2013

Utställning i Högbo

Helgen har vi tillbringat i Högbo i glada vänners sällskap och såklart var det hundutställning som varit det som fick oss att styra kosan söderut. Tusen tack tjejer för en toppenhelg  - det här måste vi göra fler gånger! Förutom underbart väder bjöd Högbo på ett underbart utställningsområde och en mycket väl anordnad hundutställning.

På lördag var det Nina Karlsdotter som dömde och mina tjejer fick lysande kritik med Excellent och Ck, där höjdpunkten var att vår lilla Bea, som nu börjar bli stor, vann juniorklassen och slutade som BIM i hård konkurrens och tog därmed sitt första cert 1 år gammal. Vi är så stolta över vår lilla tjej och jätteglada över domarens lovord  :) Mammi Ada stod i helgen inför sitt championat och vann öppenklassen, men blev oplacerad i bästa tik. Vi hoppas på att det är Adas tur nästa gång :) Annars kommer det fler tillfällen!

BIM Norrtussarnas Bea Trix The Beauty och BIR Dolce Havana Emperor Exxon
Bea och jag in action
Ada står fint inför domarens granskning

När det gäller söndagens hundutställning så är det en dag jag helst inte vill tänka på. Mina tjejer som blev lovordade av lördagens domare ställdes den här dagen inför en domare som inte alls gillade dem på samma sätt....så slut för idag och tack för idag säger jag och glädjs åt lördagens vänstervarv. 

Nästa hunduställning vi ska vara med på är i Pello nästa helg och då är det bara jag och Ada som åker dit tillsammans med våran bästaste Annika och hennes svarta snygging Willmer - åååå skoj ska vi ha :) Men först en arbetsvecka och sedan VÄNSTERVARV :) 


/ha det gott Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar