lördag 16 januari 2016

Harvey på besök

I helgen har vi Harvey här på besök. Harvey har vi för snart 1,5 år sedan köpt från Philippine och Jens i Tyskland. Harvey bor på foder hos våra goda vänner Malin och Kristoffer och deras son Loke. Harvey är en underbar kille av den mindre sorten men underbart temperament och pigment både på nos och ögonfärg. Han har även silkig fin päls som nästintill saknar underull helt. Fantastisk lättsam. Harvey har en vackert huvud med utmärkta proportioner och har glada lättsamma rörelser. Efter att ha badat, klippt tassar och fixat och trixat och verkligen fått rå om honom känner jag att han är redo o bli pappa. Jag har beslutat att han tillsammans med Ada ska får kennelns höstkull.....kan knappt bärga mig tills dess. Blir roligt att se vad detta blir. Både Ada och Harvey är lite mindre havanaiser och med tanke på att vi inom rasen börjar få allt större och större havanaiser så känns detta extra spännande. Det kan bli riktigt bra :) Här är en bild på mig och vackerpojken och såklart ett planerade valpar kort ;) ....ååå med det är alltför länge tills dess - men den som väntar på något gott :)

Jag och Harvey

Inget är som väntans tider......
/Ha en fortsatt trevlig helg
Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar