måndag 17 juni 2013

Vännäs Internationella hundutställning

I helgen har jag och mina två svartingar, Bea och Ada, varit i Vännäs med vår bästaste vän Annika och hennes fina svartingar, Willmer och Dexter. Ett besök till Vännäs innebär hundutställning :) Oj så roligt vi har haft.


Vår lilla Bea gjorde debut i Juniorklass och fick i sin klass en 1:a placering med excellent och CK, det innebar att hon tävlade vidare i bästa tik och blev där placerad som 4:e bästa tik/4bt. Ett toppenresultat för en debutant :) Jag är så glad över hennes glädje och samarbete i ringen - en fröjd att ställa :)

Bea och jag gör ett vänstervarv :)


Bea står fint :)



Vår lilla Ada som haft ett uppehåll från utställningsringen gick i öppenklass och fick där också 1:a placering med excellent och CK, vilket innebar att även hon tävlade vidare i bästa tik och där blev hon 1:a bästa tik/1bt - OJ vad glad jag blev. Det innebar att hon fick hennes efterlängtade första Cert och ett CACIB. Efter att Ada blivit utsett till bästa tik fick hon möta dagens bästa hane som var fina Strix i finalen där Ada slutade som BIM och Strix BIR. Jag är superglad och går som på små moln och njuter av Adas underbara samarbetsvilja och glädje i ringen....och inte minst hennes fina resultat. Vilken toppendag :)

Tusen tack Annika för hjälp med att visa Ada i bästa tik, vad skulle jag göra utan dig!


Ada står fint :)
Ada och jag avslutar vänstervarvet :)

Pelvix Prince Othello, Strix BIR och Behaves Kiss Me Kate, Ada BIM

Vår bästaste vän, Annikas, hundar Dexter och Willmer skötte sig också utmärkt i ringen. Båda två fick excellent och CK. Båda tävlade sedan vidare i bästa hane, där Dexter blev bästa hane 2:a, bh2, och Willmer oplacerad. Jag fick äran att hjälpa Annika i ringen och visade Willmer  - mitt och Willmers samarbete blir bättre och bättre, men än finns det lite att jobba på där :)  Grattis till fina resultat min vän!

Dexter ståt fint :)


Bästa hane lineup, där jag visar Willmer och Annika visar Dexter

 
Tusen tack för en underbar dag både utanför och i ringen. Nästa utställning för mig och tjejerna blir i Gällivare den 29/6. - och KUL ska vi ha :)

och tack Malin S för fina bilder :)


/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar