torsdag 29 augusti 2013

Lite vänstervarv på Sdhk:s hundutställning på hemmaplan

Förra helgen hade vi utställning på hemmaplan och ROLIGT har vi haft :) Och som vanligt tillbringade jag och mina svart tjejer dagen tillsammans med bästaste Annika och hennes två svarta killar, Willmer och Dexter, och den här gången var också fina Malin med Elvis med.

Elvis var först ut och fick fin kritik och ett VG av domaren pga av att han inte riktigt var i päls...MEN vilken charmör han är. Går stolt som en tupp men en ännu stoltare matte på sin högra sida - Ett jättefint ekipage. Därefter entrade Willmer ringen och fick ett Excellent med CK och vann öppenklassen och slutade som BH3 och äntligen fick han sitt första Cert - GRATTIS till det :) Dexter, en av mina favvokillar, fick även han ett Excellent med CK och kom två i championklassen och slutade som BH2 - grattis till en toppenplacering :)

Efter herrarnas tur var det damernas tur där Bea fick ett Excellent med CK och vann juniorklassen med blev oplacerad i bästa tik. Däremot blev hon bästa junior och fick till min stora förtjusning en BIS3 placering - GUD vad stolt och glad jag var :). Och vår lilla Ada då?...jo även hon fick Excellent med CK och blev två i öppenklassen och slutade som BT3 - och såklart är jag även jätteglad för hennes reslutat!


Tusen tack alla fina havanaisvänner för en toppendag både i och utanför ringen! Om en vecka beger vi oss mot Gävle där vi har en tvådagarsutställning jag längtar så till. Förutom att vi ska få ta några vänstervarv så kommer vi också få träffa många havvisvänner från södra delen av Sverige som vi inte träffar alltför ofta  - så roligt det ska bli :)

och här lite bilder från dagen.......

Elvis och Malin i ett vänstervarv
 Annika och Willmer som står fint BH3 med Cert

Annika och Dexter som står fint BH2

Min finaste Bea står och tittar in mammi

Bea och jag i BIS:et

Ada lillhjärtat står och tittar in mammi

jag och Ada som står fint BT3

En underbar bild på fina Cindy

Lilltrollen Qvintus 
/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar