söndag 22 juni 2014

Rovaniemi Internationella hundutställning

Idag, söndag, har jag och gubben varit i Rovaniemi på deras internationella hundutställning för att tillsammans med två av våra svarta diamanter ta några vänstervarv. Domare för dagen var Jojkic Zlatko från Serbien - en mycket bra domare som gav öppen kritik, var engagerad och tog sig tid för varje hund = i like :) Till vår glädje gillade han båda våra tjejer och då speciellt Bea som han pussade på nosen och sa " I love her and i love her head and expresion sooo". När man får sådan kritik så känns det extra bra i hjärtat. Bea vann sin klass med Excellent och CK och till vår gjädje blev hon Bt2 efter en mycket tjusig veterantik som har alla titlar man kan tänka sig. ....sååå då var lyckan stor för oss. Bea fick därmed både det finska certet och cacibet :) . Vår lilla Ada då? Jo hon blev 3:a i öppenklass med Excellent och CK, men oplacerad i bästa tik. Tusen tack Åsa för att du hjälpte mig både med fix av päls och handlerhjälp av Ada i bästa tik - vad skulle jag göra utan mina vänner som ställer upp när man inte kan vara på mer än en plats samtidigt!

Här kommer Beas kritik:
"Very good size. Nice typical female. Well doveloped for the age. Very Nobel head with excellent expression. Chest well developed for this age. Correct topline. Good angulations in front and hindquarters. Moving correctly. Excellent quality of coat. Very nice behavior in the ring. Excellent attitude" (EX, CK, BT2)

Här kommer Adas kritik:
Excellent developed female. Very rich in substance. Well balanced. Excellent proportions. Nice typical head. Good topline. Correct tailset. Slighty shorter i upperarm, but well angulated. Good angulations i hindquarters. .......correct movement. Very good presentation. Excellent quality of coat. Nice behavior"(EX, CK)

Finfin kritik på båda tjejerna och båda tyckte dagen var lika rolig som jag - så vi är nöjda. Nästa helg bär det av mot Gällivare där jag och bästaste kusin och kennelkollega ska ta några vänstervarv tillsammans med Bea, Ada och Doris - DET blir kul!

Ada och Bea utanför hotellet på deras fina promenadstråk
Utsikten från vårt hotellrum - UNDERBAR miljö

Bea med sina fina priser

Ha det gott! Nu börjar jag min semester och vi ska bara njuta :)

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar