onsdag 23 januari 2013

Ada 3år

Idag firar vi Ada som blir 3 år! Detta har vi firat genom lite extra gott i matskålen - korv och skinka är väldigt uppskattat :) Grattis bästast gumman och även ett jättegrattis till kullbrodern Bossebus!

Kommer än idag ihåg när Eva, Adas uppfödare, ringde mig tidigt en morgon och berättade att Fia, Adas mamma, hade fött tre underbara valpar. Jag hade länge stått på kö hos Eva och jag höll nästan andan när hon började berätta om kön och färg på valparna.......Högst upp på min önskelista stod  - en svart tikvalp och helst av allt efter Fia som är världens underbaraste havanais. Jag har många gånger tänkt stoppa Fia under jackan när jag varit hem till Eva på lite fika och massor av hundprat.....men jag har aldrig vågat - hundnappning är liksom inte min grej.....hihihihi MEN i Adas kull föddes tre valpar och hon var enda tiken och från första gången jag träffade henne så blev det omedelbar förälskelse och den dagen när Eva sa att jag fick köpa henne så blev ingen lyckligare än jag. Ada är min trogne följeslagare, skugga och vi är bästaste vänner - Där jag är ... är Ada!

Behaves Kiss Me Kate - Ada
En dag som denna tänker vi också lite extra på Kiddeponken, Adas kullbror, som tyvärr inte finns kvar på jordelivet mer. Tusen kramar till dig Harrieth som fick vara Kiddes matte hans korta stund på jorden.

/Camilla och Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar