lördag 26 januari 2013

Inofficiell hundutställning

Idag har jag och BeaTrix tillsammans med Malin, Christoffer och BeaTrixs kullbror Elvis varit på inofficiell hundutställning i Boden. Utställningen var mycket väl anordnad och anordnades av Norrlabben - Tack för det :)

Både Bea och Elvis skötte sig bra i ringen och fick lysande kritik med ett HP av domaren - Pelle Pettersson. Det här var Beas andra utställning och Elvis och tillika hans matte Malins debut - De var så fina tillsammans :) Idag utsågs ingen BIR eller BIM utan alla som fick HP gick till stor BIS-.finalen, där ingen av dem blev placerad.

Det var så roligt att åter igen få träffa Elvis och jag tror han var minst lika glad som jag över att träffas  - trodde nästan ett tag att han skulle äta upp mina öron och ibland hela mig - underbara Elvis! Det kändes så gott i hjärtat att se vilken trygg kille han är och att hans matte och husse tar så väl hand om honom. Hoppas nu att de följer med fler gånger och springer lite vänstervarv.....Jag fick den känslan för Malin sa -  "nu förstår jag varför alla säger att det är så kul med utställning, det här var ju jättekul", så jag vet nog att de följer med fler gånger - KUL :)

Här är lite bilder från dagen:




Malin och Elvis i samspel!





Visst har han underbar färg Elvis? ska bli så kul att följa färgutvecklingen på honom!


















Elvis i vänstervarv....


Elvis och Malin in action


Elvis och jag!  Tycker Elvis påminner väldigt mycket om sin mor Ada...samma underbara blick


Beagumman - får mitt hjärta att stanna!
Bea säger - Mammi står jag fint? Ja duktig flicka :)
Bea in action.....lite suddig bild, men bästa actionbilden på henne idag :)




Malin och Elvis med sin första HP rosett :) - Grattis!





Elvis och Bea efter dagens utställning......trött är bara förnamnet :)


Tusen tack Christoffer för fotandet och tusen tack tack Malin och Christoffer och finaste Elvis för en toppendag!

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar