söndag 13 december 2015

En summering av vårt år

miley heart
My Black Beauties Smiley heart
Vad har hänt i år då?
Vår underbara Ada blev äntligen Svensk utställningschampion och small även till och fick med sig ett BIM i bagaget - lyckan var står den helgen och givetvis var jag stolt som en tupp. Den roligaste och det som känns så gott i hjärtat är att hon och underbara Jackson fått två svarta juveler som jag hoppas få följa i utställningsringen framöver. Dessa valpar är inte bara lovande utan har fått lika underbart temperament som sin mor Smiley heart.
Vårt yrväder Esme har får två svenska CERT, ett R-CACIB som kommer bli ett CACIB och ett R-CERT. Hon har även fått ett finskt CERT och både några bästatikplaceringar i Sverige och en i Finland. Den här diamanten är galet fin och också helt galet underbar i sitt temperament, vilket jag är överlycklig över Smiley heart. Hon är hälsoundersökt med UA, vilket alltid är superviktigt när man planerar att använda sina hundar i avel.
Vår prinsessa Bea kom inte ut i utställningsringarna direkt när säsongen började, vi hade hoppats på valpar där, men tyvärr blev det inga. Hon har några bästa tikplaceringar, ett Svenska R-CACIB, två BIM - ett i Sverige och ett i Finland. Där den i Sverige kändes extra gott i hjärtat Smiley heart Jag och min bästaste vän Annika Jonsson fick äntligen står som BIR och BIM med våra svarta juveler - Dexter och Bea. Det är något vi hoppats på länge Smiley smile. Bea fick även med sig sitt andra Finskt CACIB när vi besökte finska Kemi.
Jag tror jag fick med allt.....kan hända jag glömt något..... men gud så roligt vi haft Smiley smile Tusen tack Annika för all hjälp med mina tjejer i utställningsringenSmiley heart Du gör det möjligt för mig att ta med mig mer än en tjeja ut till utställningsringarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar