torsdag 17 december 2015

Nordisk vinnare

Förra helgen var jag och Bea tillsammans med våra bästaste vänner i Stockholm för att delta i årets sista utställning här i Sverige. Det var 72 anmälda havanaiser. Det var nog den utställningen där både Sveriges och Finlands vackraste havanaiser fick möjlighet att tävla om den åtråvärda titeln - nordisk vinnare 2015. Bea gick i championklassen och hade 13 andra finfina tikar i hennes klass. Domaren för dagen var Cindy Pettersson som gav varje hund extra ömhet och omtankt i sin bedömning. Bea fick fin kritik där enda nedslaget var att hon för dagen rör sig lite tätt bak. Cindy tilldelade Bea ett Excellent, vilket vi får anses vara halvnöjd med. Givetvis hade vi gärna tävlat vidare, men domaren dömer och hon ansåg att det vara andra som borde tävlat vidare istället. Här är i alla fall två bilder som Melissa Westergård tagit. Melissa tar mycket fina bilder när hon är på utställningar - så tusen tack Melissa för att jag får använda dina bilder :)

Bea och jag i ett vänstervarv!

Bea och jag - gud vad jag älskar denna tjej
Nu ska vi fira jullovet med tre veckors ledighet där vi hoppas på milt väder med mycket utevistels och lek.

Vi önskar er alla en riktit god jul! Vi ses 2016


/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar