onsdag 24 oktober 2012

BeaTrix stanna hos oss!

Egentligen har jag väl hela tiden känt att BeaTrix, som i stamtavlan heter Norrtussarnas Bea Trix The Beauty, som är en av Adas valpar borde stanna hos oss. Hon har allt jag vill ha hos en tik. Hon har underbart temperament, fantastisk attityd och är dessutom otroligt söt. Sedan kan det hända mycket men en valps utveckling, men jag håller tummarna att hon utvecklas väl och att vi får uppleva mycket roligt tillsammans. När man har fyra hundar hemma så är det inte alltid lätt att ta ett beslut om att man ska ha en till hund eller inte. Vi är av den åsikten att det är viktigt att alla hundar i en flock får egentid med sin husse eller matte, vilket vi känner att vi hinner med fyra hundar. Ju fler hundar man har hemma dessto mindre tid blir det till var och en. Efter noga överväganden och resonemang om vad en hund till innebär för oss, så har vi beslutat oss för att Bea ska stanna hos.

I helgen har det fotats endel valpar och givetvis är BeaTrix med på några :)


BeaTrix och mor Ada
BeaTrix och mor Ada kollar in något mycket intressant :)
BeaTrixgumman står fint

Jag är galet kär i denna tjej och alla hennes bröder som börjat flytta till sina nya familjer. Det börjar bli tomt med valpar nu. Imorgon flyttar den sista valpen, Billy, till sin nya familj och har idag fått bada och fått klorna klippta.Han var jätteduktig och tyckte bara fönen var lite obehaglig, men det gick också bra tillslut :)

I kväll har jag talat med både Elvis (BoBos) nya matte och husse och Beppes nya matte och allt har går jättebra för dem båda. Båda killarna har tagit flytten med ro och fått en mycket bra start på sitt  nya äventyr - och det värmer mammahjärtat :) Jag är så glad över valparnas nya familjer och det känns gott att höra hur älskade de är!

Nu lite sömn för i morgon kl 8.30 kommer Billys nya familj och det är mycket jag ska hinna innan dess så natti natt

/Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar